Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

IT Marketing

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady opracowane przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony stosujesz się do wszystkich zasad, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.