Kampanie dla telewizji i internetu – o produkcji spotów reklamowych

Marketing Usługi

Spoty reklamowe to najczęściej półminutowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed klipami na YouTube albo w charakterze treści promowanej na Facebooku. Sporo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najlepsza metoda na reklamę usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – liczy się nieszablonowy koncept

Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, przy ich produkcji istotne jest pomysłowe, nieszablonowe ujęcie wizualizowanego tematu. Ze względu na to, że reklamy w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach między programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni też odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów

Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (drony, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych aktorów i lektorów. Podstawą dobrego filmu reklamowego jest natomiast interesujący scenariusz przykuwający uwagę potencjalnych klientów, zaskakujący swoja inwencją, a niekiedy nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.