
Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?
Audyty stron internetowych - kliknij tu po dalsze informacje o tych usługach.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem wielu aspektów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również analiza perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, szybkość wczytywania się strony, strukturę nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej istotnych aspektów. Nie licząc samego zestawienia błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się także wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zawartości strony, dostępności, zgodności ze standardami W3C, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?
Online znajduje się masa stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można natychmiast i za darmo przeprowadzić audyt SEO strony www. Zalety tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Sporo problemów (m.in. w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy dokonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Czas na przygotowanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie istotne błędy ukryte w witrynie. Jeżeli strona została uruchomiona na bezpłatnym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być sporo. Gdy strona powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony dobrze
Starannie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić liczne wady strony, najczęściej:
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]