Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Marketing Usługi Zagadnienia związane ze stronami www

Na pbnmarket.pl poznasz korzystną ofertę PBN.

By konsument odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale również postarać się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – pomocne jako element szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO albo większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle używane jako część wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci blogów rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny i nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Druga ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z medycyną, inwestycjami czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO