
Specjalista Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO
Dowiedz się więcej o tym, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Jeśli masz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, z pewnością z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, by była ona widoczna jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste wszak, że w XXI w. widoczność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, gdyż to właśnie stąd znaczna grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak wobec tego wybrać solidną agencję SEO? Rekomendujemy wsłuchać się w wskazówki profesjonalistów.
Jak rozpoznać dobrą agencję SEO? Google nakręciło o tym instruktaż
Nie można negować, iż cała branża SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieustająco rozkwita zasadniczo wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia licznych alternatyw, jak przykładowo DuckDuckGo, Baidu lub Rambler, nadal kluczowe są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się zyskać widoczność w sieci, powinien pracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, na ogół nie jest to możliwe bez doradztwa speców z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest czymś nowym, i przyszykowało krótki instruktaż, jak rozpoznać solidną agencję SEO.
Czym zdaniem Google charakteryzuje się solidna firma SEO?
Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem klarownie objaśnia, jak rozpoznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, jak działa biznes klienta, jakie są jego cele i kto jest jego największą konkurencją,
- zdolność szacowania czasu oraz budżetu koniecznego do wykonania zakładanych wdrożenia,
- zagwarantowanie witrynie opieki technicznej oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie podejmowanych wdrożeń, przykładowo poprzez permanentny dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raportowanie,
- zapewnienie witrynie opieki technicznej i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony www, a nie wyłącznie zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.
Przedstawicielka Google wskazuje też, że rzetelna firma SEO nigdy nie obieca znakomitych wyników z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, niejednokrotnie dającą zauważalne efekty na ogół po kilku miesiącach pracy.