Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

IT Zagadnienia związane ze stronami www

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.