
Uważaj na bany i filtry Google
Prowadzenie rozpoznawalnej strony www zmusza do jej ciągłego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla internautów i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na witrynę, kiedy firmowa strategia wywołuje złamanie reguł profesjonalnej optymalizacji. Dowiedzmy się, jakie działania wdrożyć, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Czy filtry i bany Google są groźne dla strony online?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy wymiar sankcji, jakiemu może ulec witryna www. Oznacza on całkowite usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę istotnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Nie zapominajmy, że gros internautów używa Google, więc po zbanowaniu strony wskaźnik naszych klientów drastycznie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie strony www w wynikach przeglądania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy nakładane bezpośrednio przez ekipę Google filtry ręczne oraz generowane mechanicznie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za używanie ogromnej liczby linków promujących naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby zlikwidować ban od Google należy najpierw poznać jego przyczynę. Warto zlecić to specjalistycznej agencji SEO, która sprawnie zajmie się z kłopotem. Operacja może niestety przeciągać się nawet pół roku, należy więc być cierpliwym.